Ograniczenie handlu w niedziele w 2022 r. – nowelizacja ustawy

Z dniem 1 lutego 2022 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ograniczeniu handl...

Dowiedz się więcej

Nowa marka nabiałowa na rynku. Dlaczego warto zainteresować się Kanką?

Światowy rynek mleczarski szacowany jest na ponad 700 miliardów dolarów, a jego...

Dowiedz się więcej

Jak radzić sobie z „trudnym” klientem? Dlaczego obsługa klienta ma duże znaczenie?

Dobra obsługa to podstawa tworzenia budowania bazy lojalnych klientów, która w n...

Dowiedz się więcej

Klient kupuje oczami. Jak eksponować produkty impulsowe?

Badania pokazują, że koszyk wypełniony produktami impulsowymi jest wart o nawet...

Dowiedz się więcej

Nowy Rok, nowe podatki. O czym powinni pamiętać Przedsiębiorcy?

Wraz z początkiem roku 2021, w życie weszły zmiany dotyczące stawek i sposobów n...

Dowiedz się więcej

test test

treść testowa l,mdsklkld

Dowiedz się więcej

Pokolenie Z, co kupują, co lubią? Jak ich preferencje zakupowe zmieniają handel

Pokolenie Z wkracza na rynek konsumencki zmieniając oblicze handlu. Czy oferta r...

Dowiedz się więcej

Trend na zero waste – nie do przegapienia w małych sklepach

Mały osiedlowy sklep, czy wielkopowierzchniowy market? Kiedyś nie było wątpliwoś...

Dowiedz się więcej

Szkolenia pracowników - dlaczego warto rozwijać ich kompetencje?

Czy rozwijanie kompetencji pracowników w branży handlowej jest niezbędne? Czy sz...

Dowiedz się więcej

Profesjonalna obsługa klienta - co liczy się w niej najbardziej?

O sukcesie lub porażce sklepu decyduje wiele czynników. Na pierwszym miejscu zaz...

Dowiedz się więcej

Zmiany prawne w 2019, które mogą Cię dotyczyć. Nowy kodeks pracy

Kodeks Pracy jest jednym z najczęściej aktualizowanych aktów prawnych w&nbs...

Dowiedz się więcej

Wielka sprzedaż w małym formacie

Polska Izba Handlu i Grupa Eurocash od kilku lat przekonują największych pr...

Dowiedz się więcej

Jak skutecznie odpowiedzieć na niehandlowe niedziele?

Polska dołączyła do krajów europejskich, w których funkcjonuje częściowy lu...

Dowiedz się więcej

Franczyza – gotowa recepta na dobry biznes

Przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum zgodnie twierdz...

Dowiedz się więcej

Jak zatrudnić obcokrajowca? 5 ważnych porad dla pracodawców

Jeśli jesteś pracodawcą i myślisz o zatrudnianiu obcokrajowców – ten poradnik je...

Dowiedz się więcej
Ograniczenie handlu w niedziele w 2022 r. – nowelizacja ustawy
Ograniczenie handlu w niedziele w 2022 r. – nowelizacja ustawy
21-01-2022

Z dniem 1 lutego 2022 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Ma ona na celu uszczelnienie przepisów dotyczących zakazu handlu w niedziele, aby m.in. uniemożliwić prowadzenie sprzedaży w siódmym dniu tygodnia tym placówkom, które świ...

Czytaj więcej →
Nowa marka nabiałowa na rynku. Dlaczego warto zainteresować się Kanką?
Nowa marka nabiałowa na rynku. Dlaczego warto zainteresować się Kanką?
16-12-2021

Światowy rynek mleczarski szacowany jest na ponad 700 miliardów dolarów, a jego wartość stale rośnie. Przetwory mleczne są istotnym składnikiem diety Polaków, dostarczającym substancji pozytywnie wpływających na funkcjonowanie organizmu. W obliczu epidemii COVID-19 klienci stali się bardziej wrażliw...

Czytaj więcej →
Ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Co musisz wiedzieć? Cz.3.
Ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Co musisz wiedzieć? Cz.3.
20-10-2021

  Zapraszamy na ostatni tekst z cyklu „Szanujemy, nie marnujemy!”.  Znajdziesz w nim szczegółowe informacje na temat nowych obowiązków przedsiębiorcy w kontekście Ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Ile zapłacisz za żywność zmarnowaną w sklepie? Jaką karę dostaniesz za brak opłaty? W j...

Czytaj więcej →
Przedsiębiorco, daj się zobaczyć w internecie!
01-10-2021

Codziennie miliony ludzi korzystają z wyszukiwarek internetowych, by znaleźć odpowiedzi na palące ich pytania. A co jeżeli jednym z nich jest znalezienie najbliższego sklepu detalicznego? Wielu użytkowników właśnie w ten szuka lokalnych firm, placówek handlowych i restauracji. Jeśli prowadzisz dział...

Czytaj więcej →
Ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Co musisz wiedzieć? Cz.2.
Ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Co musisz wiedzieć? Cz.2.
01-10-2021

Zapraszamy na kolejny tekst w ramach cyklu „Szanujemy, nie marnujemy!”, z którego dowiesz się, jakie są obowiązki przedsiębiorców w kontekście ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. W poniższym materiale przeczytasz o obowiązku prowadzenia kampanii edukacyjno-informacyjnych oraz raportowania...

Czytaj więcej →
5 powodów, dla których praca w handlu jest tak ważna z punktu widzenia ekonomii
5 powodów, dla których praca w handlu jest tak ważna z punktu widzenia ekonomii
09-09-2021

Choć do sektora MŚP zalicza się aż 99 proc. polskich firm[1], w świecie zdominowanym przez globalne marki trudno dostrzec codzienny trud małych i średnich przedsiębiorców. Zdaniem prof. dr. hab. Henryka Mruka, jurora w konkursie „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” Grupy Eurocash, to właśnie na mnie...

Czytaj więcej →
Recykling najpopularniejszych sklepowych opakowań
Recykling najpopularniejszych sklepowych opakowań
16-08-2021

Dbanie o środowisko to już nie biznesowy atut, a standard – coraz bardziej szczegółowo regulowany krajowymi ustawami i międzynarodowymi dyrektywami. Działania na rzecz ekologii nie są już jedynie domeną wybranych organizacji pozarządowych. To obowiązek dotyczący zarówno osób prywatnych, jak i przeds...

Czytaj więcej →
Jak wzmocnić wizerunek odpowiedzialnego przedsiębiorcy?
Jak wzmocnić wizerunek odpowiedzialnego przedsiębiorcy?
13-08-2021

Prowadzenie lokalnego biznesu bardzo często ściśle wiąże się z odpowiedzialną postawą. W jaki sposób? Przede wszystkim, poprzez bycie blisko klientów, branie aktywnego udziału w życiu miejscowej społeczności czy też odprowadzanie podatków w miejscu prowadzenia działalności – a więc zasilanie regiona...

Czytaj więcej →
Jak przygotować sklep na rok szkolny?
Jak przygotować sklep na rok szkolny?
10-08-2021

Nowy rok szkolny to szczególny czas dla uczniów – pora na zaplanowanie nadchodzących miesięcy i wyposażenie się w odpowiednie akcesoria. Dla sprzedawców to z kolei świetna okazja do odświeżenia oferty swojego sklepu i zorganizowania atrakcyjnych promocji. Warto pamiętać, że nie musimy prowadzić „pap...

Czytaj więcej →
Odpowiedzialne lato w sklepie. Jak więcej sprzedawać i mniej marnować?
Odpowiedzialne lato w sklepie. Jak więcej sprzedawać i mniej marnować?
02-08-2021

Lato to nie lada wyzwanie dla branży handlowej. Dlaczego? Przede wszystkim ciepłe dni przynoszą znaczące zmiany w nawykach zakupowych klientów i wpływają na zawartość ich koszyka. Rośnie udział produktów świeżych, w tym tzw. „ultraświeżych”. To z kolei może wiązać się ze zwiększonym marnowaniem żywn...

Czytaj więcej →
Branżowe podstawy. Jakie są klasyczne techniki zwiększania sprzedaży w sklepie?
Branżowe podstawy. Jakie są klasyczne techniki zwiększania sprzedaży w sklepie?
09-07-2021

Czy Twój sklep na pewno dostosowany jest do upodobań klientów? Chociaż te zmieniają się niezwykle dynamicznie, pewne przyzwyczajenia, ujęte w marketingowych podręcznikach, są wciąż aktualne. Sprawdź, czy układ półek i produktów, a także promocje w Twojej placówce są zgodne z podstawowymi branżowymi...

Czytaj więcej →
5 cech przedsiębiorcy. Czy masz je wszystkie? [VIDEO]
28-06-2021

Zakładanie i prowadzenie własnego biznesu to nie lada wyzwanie – przyzna to każdy przedsiębiorca. Wymaga bardzo wielu różnych umiejętności, a do tego odpowiedniego zestawu cech charakteru, bez których trudno osiągnąć sukces rynkowy (choć, by zacząć, wystarczy tak naprawdę jedna!). Jakie to cechy? I ...

Czytaj więcej →
Żywność funkcjonalna – czy warto wzbogacić o nią ofertę swojego sklepu?
Żywność funkcjonalna – czy warto wzbogacić o nią ofertę swojego sklepu?
23-06-2021

Świadomość żywieniowa Polaków wzrasta, a wraz z nią rośnie zapotrzebowanie na produkty spożywcze o wysokiej wartości odżywczej. Już 40 proc. rodaków kupuje zdrową żywność przynajmniej raz w tygodniu[1], a z badania przeprowadzonego przez Kantar wynika, że dla 16 proc. konsumentów jedzenie jest sposo...

Czytaj więcej →
Dzień przedsiębiorcy – ważne święto dla handlu niezależnego!
Dzień przedsiębiorcy – ważne święto dla handlu niezależnego!
15-06-2021

21 czerwca już po raz kolejny będziemy celebrować polską przedsiębiorczość. To święto wszystkich właścicieli firm, których co roku przybywa. Ogromna większość z działających w Polsce przedsiębiorstw (99,8%) to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa[1]. Co czwarta polska firma działa z kolei w obszar...

Czytaj więcej →
Ambasadorzy marek a ich sprzedaż. Czy produkty sygnowane przez sławne osoby są faktycznie atrakcyjniejsze?
Ambasadorzy marek a ich sprzedaż. Czy produkty sygnowane przez sławne osoby są faktycznie atrakcyjniejsze?
14-06-2021

Wraz z pojawieniem się w Polsce globalnych marek, w reklamach zaroiło się od znanych twarzy. Współpraca z aktorami, muzykami czy sportowcami stała się dla producentów popularnym sposobem na wyróżnienie swojej oferty na tle konkurencji. Sławne osoby pomagają budować wizerunek produktów oraz usług, a ...

Czytaj więcej →
Jak Unia Europejska walczy z plastikiem? Aktualne przepisy dotyczą także przedsiębiorców
14-06-2021

Już za miesiąc w naszym kraju oraz w innych krajach członkowskich Unii Europejskiej wejdzie w życie zakaz wprowadzania do obrotu jednorazowych wyrobów z plastiku. Zmniejszenie jego zużycia jest jednym z najważniejszych celów Unii Europejskiej. UE zaczęła walkę z plastikiem w 2018 roku. Wtedy też 4 l...

Czytaj więcej →
Bliskość i lokalność zawsze w cenie – o sile stacjonarnego handlu w cyfrowych czasach
Bliskość i lokalność zawsze w cenie – o sile stacjonarnego handlu w cyfrowych czasach
01-06-2021

Pomimo, że – m.in. w efekcie epidemii – kategoria tzw. „e-grocery” dynamicznie się rozwija, handel stacjonarny wciąż stanowi podstawę codziennych zakupów spożywczych Polaków. Nawet dla najmłodszych konsumentów to, co dają zakupy w lokalnym sklepie – osobisty kontakt ze sprzedawcą, bliskość i wygoda...

Czytaj więcej →
Młodzi ludzie to przyszłość przedsiębiorczości. Rusza startupowy konkurs Herosi na Starcie od Grupy Eurocash!
26-05-2021

Czy znasz młodego człowieka, którego głowa aż pęka od pomysłów na biznes? Może to Twoja córka lub syn koleżanki? Albo kuzyn, który właśnie studiuje i szuka sposobu na równoległe rozwinięcie swojego biznesu? Niezależnie od tego, kto właśnie przyszedł Ci do głowy, koniecznie powiedz mu o konkursie Her...

Czytaj więcej →
Co to jest system POS dla sklepu? Czy może on pomóc zwiększyć Twoją sprzedaż?
17-05-2021

Systemy POS (point of sale) to zaawansowane narzędzia, pozwalające przedsiębiorstwom na zarządzanie sprzedażą, magazynem, finansami a nawet relacjami z klientami.  W handlu niezależnym takie oprogramowanie może okazać się nieocenionym wsparciem dla właściciela sklepu. Nie tylko pomoże mu w koordynow...

Czytaj więcej →
Przeciwdziałanie marnowaniu żywności a kwestie raportowania. Co powinien wiedzieć odpowiedzialny przedsiębiorca?
Przeciwdziałanie marnowaniu żywności a kwestie raportowania. Co powinien wiedzieć odpowiedzialny przedsiębiorca?
14-05-2021

Zapobieganie marnowaniu żywności to jedno z ważniejszych założeń idei zrównoważonego rozwoju. Polacy marnują aż 4,8 mln ton jedzenia rocznie. Aby odwrócić ten trend, konieczne jest wspólne działanie zarówno konsumentów, którzy odpowiadają za 60% strat żywności, jak i odpowiedzialnych przedsiębiorców...

Czytaj więcej →
Lokalne zaangażowanie biznesu. Dlaczego warto być odpowiedzialnym przedsiębiorcą?
Lokalne zaangażowanie biznesu. Dlaczego warto być odpowiedzialnym przedsiębiorcą?
21-04-2021

Niezależne sklepy lokalne stanowią istotny element polskiego handlu detalicznego. Są także nierzadko ważnym „uczestnikiem” życia pobliskich mieszkańców, szczególnie w małych miejscowościach. Ich znacząca rola zarówno w obszarze ekonomicznym, jak i społecznym sprawia, że szczególnie ważna staje się o...

Czytaj więcej →
Produkty regionalne w sklepie. Dlaczego warto mieć je w ofercie?
Produkty regionalne w sklepie. Dlaczego warto mieć je w ofercie?
15-04-2021

Znakomita większość Polaków preferuje produkty pochodzenia polskiego[1] i szczególnym zaufaniem darzy żywność od lokalnych rolników, dostępną w małych sklepach spożywczych[2]. Postrzegamy ją jako świeższą, zdrowszą i wyższej jakości. Dodatkowym atutem dla wielu osób jest także mniejszy ślad węglowy...

Czytaj więcej →
Majówka 2021 w handlu – powrót do normalności?
Majówka 2021 w handlu – powrót do normalności?
12-04-2021

Dla dużej części Polaków majówka to już tradycyjnie rozpoczęcie sezonu grillowego i czas spotkań z rodziną i przyjaciółmi. W tym roku, po raz drugi długi weekend planujemy, uwzględniając kwestie epidemiczne. Jednak, jak pokazuje przykład z zeszłego roku nie zniechęca nas to do biesiady, choćby w wąs...

Czytaj więcej →
Czym jest podatek CIT? Jakie są stawki na 2021 rok? Kiedy należy się rozliczyć?
Czym jest podatek CIT? Jakie są stawki na 2021 rok? Kiedy należy się rozliczyć?
01-04-2021

CIT (Corporate Income Tax) to nic innego jak podatek dochodowy od osób prawnych, czyli odpowiednik popularnego PIT-u. Do jego rozliczenia zobowiązane są m.in. osoby prawne i spółki kapitałowe (np. sp. z o.o. czy akcyjne). Standardowo spółki po zamknięciu roku podatkowego muszą w przeciągu pierwszych...

Czytaj więcej →
Gospodarka będzie się odradzać, na przekór koronawirusowi
Gospodarka będzie się odradzać, na przekór koronawirusowi
25-03-2021

Na rynkach światowym i krajowym wciąż widoczna jest niepewność związana z epidemią COVID-19, jednak coraz więcej firm i branż uczy się funkcjonować w nowej rzeczywistości. Jaki dla polskiej gospodarki będzie 2021 rok? Czy czeka nas dalszy spadek czy jednak ożywienie gospodarcze? Na co powinni nastaw...

Czytaj więcej →
Tarcza 8.0 – wszystko, co musisz wiedzieć jako przedsiębiorca! Cz.2.
Tarcza 8.0 – wszystko, co musisz wiedzieć jako przedsiębiorca! Cz.2.
16-03-2021

Poniżej znajdziesz dalszy ciąg artykułu o tzw. „Tarczy 8.0”. Dowiedz się,  czy przysługuje Ci pomoc od Państwa, w jakim zakresie oraz jakie są wymogi formalne. Część 1. Znajdziesz tutaj.   2. Tarcza 8.0. Jednorazowe dodatkowe świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarc...

Czytaj więcej →
Tarcza 8.0 – wszystko, co musisz wiedzieć jako przedsiębiorca! Cz.1.
Tarcza 8.0 – wszystko, co musisz wiedzieć jako przedsiębiorca! Cz.1.
16-03-2021

Obostrzenia związane z epidemią COVID-19, polegające na ograniczeniu funkcjonowania wielu przedsiębiorstw, a w niektórych branżach nawet na zupełnym zakazie ich działania, doprowadziły do tego, że wielu przedsiębiorców, by przetrwać i utrzymać swoje firmy, zmuszonych jest korzystać z pomocy publiczn...

Czytaj więcej →
Wielkanoc w handlu. Jak wygląda? Jak się do niej przygotować?
10-03-2021

Czy wiesz, że czas przed Wielkanocą to kluczowy okres sprzedażowy dla mniejszych i średnich sklepów? Sprzedaż w czasie tych świąt to około 4,2% obrotu rocznego[1]! Dobrze jest zatem odpowiednio przygotować się do przedświątecznych tygodni, by cieszyć się wysokim utargiem i zadowoleniem klientów. Jak...

Czytaj więcej →
Samoregulacja franczyzy. Co się zmieni po Kodeksie Dobrych Praktyk?
10-03-2021

Aktualnie stosunki między franczyzodawcą a franczyzobiorcą reguluje kodeks cywilny oraz właściwe umowy. Do narzędzi samoregulacji dołącza właśnie Kodeks Dobrych Praktyk, który powstał na drodze dialogu wszystkich zainteresowanych stron.  Kodeks ma za zadanie promować najlepsze standardy działania mo...

Czytaj więcej →
Inspekcje w sklepie – wszystko, co warto wiedzieć
03-03-2021

Wizyty organów kontroli to dla Ciebie i Twoich pracowników stresujący moment? Nie musi tak być! Sprawdź, jakie są ogólne reguły, obowiązki i prawa przedsiębiorców przed oraz w trakcie inspekcji. Przeczytaj, jakie uprawnienia mają instytucje, które kontrolują przedsiębiorców. Dobre przygotowanie do t...

Czytaj więcej →
Fotowoltaika dla firm to podwójne korzyści – ekonomiczne i wizerunkowe
22-02-2021

Instalacja fotowoltaiczna umożliwia produkcję własnej energii elektrycznej, z darmowego źródła, jakim jest energia słoneczna. Rozwiązanie to pozwala obniżyć koszty energii, a także zapewnia niezależność od wahań cen na rynku lub możliwych przerw w dostawie prądu. Dzięki fotowoltaice Twój sklep będzi...

Czytaj więcej →
Marka własna – jakie korzyści płyną z niej dla przedsiębiorców?
22-02-2021

Marki własne obecne są na naszym rynku od 1997 roku i ich udział w koszykach zakupowych Polaków stale rośnie. Obecnie segment marek własnych wart jest ponad 25 mld złotych, a podczas epidemii notuje szczególne wzrosty. Dla konsumentów główną wartością sklepowych linii produktowych jest wysoka jakość...

Czytaj więcej →
Trendy konsumenckie na 2021 rok – co może się zmienić na rynku?
Trendy konsumenckie na 2021 rok – co może się zmienić na rynku?
12-02-2021

Od wielu lat obserwujemy ciągłą ewolucję trendów konsumenckich i zwyczajów zakupowych. Obecnie jednak te zmiany przyspieszyły. Epidemia w sposób gwałtowny, ale i trwały ukształtowała nowe potrzeby konsumentów i zmieniła sposób, w jaki dokonują oni zakupów. Jakie najważniejsze trendy widać na rynku s...

Czytaj więcej →
Co ma na myśli Twój klient, mówiąc, że jest „flexi”, „vege”, „vegan”?
Co ma na myśli Twój klient, mówiąc, że jest „flexi”, „vege”, „vegan”?
05-02-2021

Ile konsumentów, tyle potrzeb – szczególnie, kiedy mowa o odżywianiu. Mnogość terminów, które określają różne sposoby żywienia, potrafi być nieco przytłaczająca. Co polecić klientowi, kiedy mówi, że jest na specjalnej diecie, np. bezglutenowej albo wegańskiej? O jakie produkty warto uzupełnić ofertę...

Czytaj więcej →
Walentynki w handlu. W tym roku będą nietypowe
Walentynki w handlu. W tym roku będą nietypowe
01-02-2021

Walentynki to jedno z najbardziej dochodowych świąt w Polsce. Obchodzi je aż 8 na 10 Polaków! O czym warto pamiętać, żeby pomimo epidemii i związanych z nią ograniczeń celnie odpowiedzieć na potrzeby zakochanych klientów i nakręcić walentynkową sprzedaż? W Polsce Walentynki zyskały popularność do...

Czytaj więcej →
Kim jest odpowiedzialny konsument? Czy umiesz odpowiedzieć na jego potrzeby?
Kim jest odpowiedzialny konsument? Czy umiesz odpowiedzieć na jego potrzeby?
28-01-2021

Współczesny klient jest wymagający i dobrze poinformowany. Dostęp do technologii i Internetu sprawia, że w jednej chwili jest on w stanie porównać ceny produktu w różnych sklepach, poznać opinie na jego temat, a także – sprawdzić sposób produkcji i pochodzenie. Czy produkt jest zgodny z zasadami zró...

Czytaj więcej →
Jakie korzyści dla franczyzobiorców niesie system CRM?
Jakie korzyści dla franczyzobiorców niesie system CRM?
28-01-2021

Prowadzenie sklepu w czasach dużej konkurencji nie jest zadaniem łatwym. Sama atrakcyjna oferta już nie wystarcza: dziś sukces bywa mierzony raczej lojalnością i zaufaniem klientów. Na ten trend odpowiada technologia – narzędzia, które pomagają w zdobyciu i utrzymaniu klientów, a jednocześnie rozwij...

Czytaj więcej →
Jak radzić sobie z „trudnym” klientem? Dlaczego obsługa klienta ma duże znaczenie?
Jak radzić sobie z „trudnym” klientem? Dlaczego obsługa klienta ma duże znaczenie?
20-01-2021

Dobra obsługa to podstawa tworzenia budowania bazy lojalnych klientów, która w naturalny sposób przekłada się na stabilną, wysoką sprzedaż. Czasem jednak umiejętności sprzedających wystawiane są na próbę w momencie, kiedy w sklepie pojawia się tak zwany „trudny” klient. To jak zareaguje personel, mo...

Czytaj więcej →
Klient kupuje oczami. Jak eksponować produkty impulsowe?
Klient kupuje oczami. Jak eksponować produkty impulsowe?
20-01-2021

Badania pokazują, że koszyk wypełniony produktami impulsowymi jest wart o nawet 40% więcej. Właśnie dlatego ich wybór i poprawna ekspozycja w sklepie jest tak ważna. Sprawdź co na jej temat mówią najnowsze badania i sprzedawaj więcej każdego dnia. Wiele osób wchodzi do lokalu „tylko po jedną rzec...

Czytaj więcej →
Nowy Rok, nowe podatki. O czym powinni pamiętać Przedsiębiorcy?
Nowy Rok, nowe podatki. O czym powinni pamiętać Przedsiębiorcy?
20-01-2021

Wraz z początkiem roku 2021, w życie weszły zmiany dotyczące stawek i sposobów naliczania podatków. Zmiany te w największym stopniu dotyczą przedsiębiorstw handlowych – także tych małych i średnich. Które ze zmian są korzystne, a które będą stanowić dodatkowe trudności? Jak wpłynie to na prowadzenie...

Czytaj więcej →
test test
test test
07-01-2021

treść testowa l,mdsklkld

Czytaj więcej →
Samochód w firmie na nowych zasadach
Samochód w firmie na nowych zasadach
12-04-2019

W 2019 roku pojawiło się wiele zmian w przepisach podatkowych wpływających na koszty prowadzenia działalności. Jedną z takich odczuwalnych zmian jest rozliczania kosztów samochodów osobowych w firmie. Ustawodawca zmienił sposób rozliczania kosztów użytkowania samochodów osobowych będących środkiem t...

Czytaj więcej →
Pokolenie Z, co kupują, co lubią? Jak ich preferencje zakupowe zmieniają handel
Pokolenie Z, co kupują, co lubią? Jak ich preferencje zakupowe zmieniają handel
11-04-2019

Pokolenie Z wkracza na rynek konsumencki zmieniając oblicze handlu. Czy oferta rynku nadąża za potrzebami generacji Z? Czy lokalne sklepy są chętnie odwiedzane przez post-millenialsów? Pokolenie Z – cechy szczególne Pokolenie Z nazywane również pokoleniem post-millenialsów, internetowym, pokol...

Czytaj więcej →
Trend na zero waste – nie do przegapienia w małych sklepach
Trend na zero waste – nie do przegapienia w małych sklepach
09-04-2019

Mały osiedlowy sklep, czy wielkopowierzchniowy market? Kiedyś nie było wątpliwości, że zakupy typu „wszystko pod jednym dachem”, to wygoda i spora oszczędność czasu. Teraz jednak klienci chętniej odwiedzają małe, osiedlowe sklepy. Przyciągają ich świeże, dobrej jakości produkty i zaprzyjaźnieni z ni...

Czytaj więcej →
Jak poradzić sobie z trudnym klientem?
Jak poradzić sobie z trudnym klientem?
08-04-2019

Każdy z nas ma lepszy i gorszy dzień. Wszystkim nam zdarzają się też sytuacje, które podnoszą nam ciśnienie szybciej niż poranna kawa. Szczególnie o nie łatwo pracując w obsłudze klienta. Praktycznie każdego dnia może zdarzyć się sytuacja, w której niezadowolony klient narzeka, że zabrakło jego ulub...

Czytaj więcej →
Szkolenia pracowników - dlaczego warto rozwijać ich kompetencje?
Szkolenia pracowników - dlaczego warto rozwijać ich kompetencje?
05-04-2019

Czy rozwijanie kompetencji pracowników w branży handlowej jest niezbędne? Czy szkolenie kadry przynosi zysk również pracodawcy? Na jakiego rodzaju szkolenia warto kierować pracowników? Jaki sposób rozwoju kompetencji wybrać? Główne obawy i bariery wobec szkolenia pracowników „W nas...

Czytaj więcej →
Wynagrodzenie małżonka a koszty uzyskania przychodu
Wynagrodzenie małżonka a koszty uzyskania przychodu
28-03-2019

Od 1 stycznia br. pensja małżonka może być wliczona w koszty funkcjonowania firmy. To dobra wiadomość dla wszystkich osób prowadzących małe i średnie przedsiębiorstwa. Przepis ten obejmuje także zatrudnione dzieci przedsiębiorcy oraz małżonków i dzieci wspólników spółki cywilnej....

Czytaj więcej →
Obsługa klienta jest najsilniejszym czynnikiem, który decyduje o sukcesie sklepu [wyniki badań]
Obsługa klienta jest najsilniejszym czynnikiem, który decyduje o sukcesie sklepu [wyniki badań]
26-03-2019

Choć trudno w to uwierzyć, dziś o wyborze sklepu w znacznej mierze decyduje jakość obsługi klienta. Badania przeprowadzone przez IPSOS Polska wskazują, że konsumenci cenią fachowość, która staje się dziś przy wyborze sklepu do którego pójdziemy ważniejsza, niż cena oferowanych w ...

Czytaj więcej →
Abc na kołach, Piwne Terytoria i Faktoria Win: autorski model komunikacji i sprzedaży
Abc na kołach, Piwne Terytoria i Faktoria Win: autorski model komunikacji i sprzedaży
22-03-2019

Sklepy się zmieniają. Model handlu dopasowuje się do stylu życia konsumentów, a możliwości pracy w nim z pewnością dalece bardziej odpowiadają na potrzeby młodych, wchodzących na rynek pracy osób, niż jeszcze kilka lat temu. Obserwując potrzeby trzech pokoleń Grupa Eurocash wdraża roz...

Czytaj więcej →
Merchandising - termin, który musisz znać! Czerp wiedzę z Grupy Eurocash
Merchandising - termin, który musisz znać! Czerp wiedzę z Grupy Eurocash
21-03-2019

Współczesne zaklęcie w  handlu nie brzmi „czary mary”, ale „merchandising”. Co oznacza ten termin i dlaczego powinien znać go każdy skuteczny przedsiębiorca? Słowo pochodzi z języka łacińskiego, w którym „mercari” oznacza handlowanie. W wolnym tłumaczeniu merchandising to sztuka...

Czytaj więcej →
Profesjonalna obsługa klienta - co liczy się w niej najbardziej?
Profesjonalna obsługa klienta - co liczy się w niej najbardziej?
17-03-2019

O sukcesie lub porażce sklepu decyduje wiele czynników. Na pierwszym miejscu zazwyczaj wskazuje się jakość produktów, cenę oraz dostępność w ofercie sklepu. Równie istotni są jednak profesjonalni pracownicy odpowiadający za bezpośredni kontakt z klientem. Zależności te widać szczególnie w&...

Czytaj więcej →
Jak zarządzać asortymentem w sklepie spożywczym?
Jak zarządzać asortymentem w sklepie spożywczym?
01-03-2019

Prowadzenie placówki handlowej, szczególnie spożywczej, to spore wyzwanie. Po pierwsze większość towarów w takim sklepie to produkty świeże, które łatwo ulegają przedawnieniu, a po drugie fundamentalne znaczenie dla powodzenia biznesowego danej placówki ma ich odpowiedni dobór i ekspo...

Czytaj więcej →
Brakuje zawodowców. Pilnie poszukiwani sprzedawcy i handlowcy
Brakuje zawodowców. Pilnie poszukiwani sprzedawcy i handlowcy
25-02-2019

Jak wynika z raportu PwC, do 2025 roku w Polsce będzie brakowało ponad 1,5 mln pracowników. Oznacza to, że każdego roku przedsiębiorcy będą poszukiwać pracowników w liczbie odpowiadającej ilości mieszkańców Gdyni, czy Bydgoszczy. Brakować będzie głównie osób w branży budowlanej,...

Czytaj więcej →
Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy – ustawa o zarządzie sukcesyjnym
Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy – ustawa o zarządzie sukcesyjnym
25-02-2019

Od 25 listopada 2018 roku obowiązuje nowa ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej. Wielu właścicieli firm doszło do wniosku, że od tej pory mogą spać spokojnie, bo ich biznes jest bezpieczny. Czy jest tak w rzeczywistości? Ryzyka prowadzenia działalności w ...

Czytaj więcej →
Ile kosztuje nas czas spędzony na zakupach w hipermarkecie a ile w sklepie osiedlowym?
Ile kosztuje nas czas spędzony na zakupach w hipermarkecie a ile w sklepie osiedlowym?
29-01-2019

Od momentu, w którym w Polsce, na wzór zachodniej Europy zaczęły powstawać zlokalizowane na obrzeżach miast wielkopowierzchniowe sklepy, w powszechnej świadomości utarł się pogląd, że zakupy robione w takiej hiper placówce handlowej są tanie. Często bowiem można w tych sklep...

Czytaj więcej →
Czas na PIT 11!
Czas na PIT 11!
22-01-2019

Od tego roku obowiązują nowe terminy przesyłania niektórych deklaracji podatkowych, w tym formularza PIT 11. Zgodnie z nowymi przepisami, deklarację musimy wysłać do urzędu skarbowego do 31 stycznia 2019 r., a nie jak w poprzednich latach do końca lutego. Kolejna ważna zmiana dot...

Czytaj więcej →
Do 30 stycznia rozlicz podatek dochodowy pracowników - PIT4R i PIT 8AR
Do 30 stycznia rozlicz podatek dochodowy pracowników - PIT4R i PIT 8AR
16-01-2019

Styczeń to standardowo czas podsumowań i rozliczeń podatkowych z Urzędem Skarbowym. Do 31 stycznia 2019 r. należy złożyć w fiskusie PIT-4R, czyli informacje o zaliczkach pobranych i odprowadzanych na rzecz Urzędu przez pracodawcę na podatek dochodowy od osób fizycznych. W...

Czytaj więcej →
Zmiany prawne w 2019, które mogą Cię dotyczyć. Nowy kodeks pracy
Zmiany prawne w 2019, które mogą Cię dotyczyć. Nowy kodeks pracy
16-01-2019

Kodeks Pracy jest jednym z najczęściej aktualizowanych aktów prawnych w Polsce. Tylko w roku 2018 zmiany w nim dokonywane były aż sześć razy. Od ponad dwóch lat toczą się prace koordynowane przez Komisję Kodyfikacyjną Prawa Pracy związane ze stworzeniem zupełnie nowych przepisów...

Czytaj więcej →
Wielka sprzedaż w małym formacie
Wielka sprzedaż w małym formacie
14-12-2018

Polska Izba Handlu i Grupa Eurocash od kilku lat przekonują największych producentów dóbr szybko zbywalnych w Polsce, że opłaca się im po partnersku traktować sklepy mało powierzchniowe. Ich zdaniem obecne dysproporcje cenowe i asortymentowe między ofertą niektórych producentów dla hi...

Czytaj więcej →
Modele biznesowe, które warto poznać, jeśli chcesz otworzyć własny sklep
Modele biznesowe, które warto poznać, jeśli chcesz otworzyć własny sklep
09-12-2018

Uruchomienie i prowadzenie własnego sklepu jest dla wielu osób odważnym krokiem wejścia w świat samodzielnego biznesu. Podjęcie takiej decyzji obarczone jest z pewnością dużym ryzykiem – przecież nie każdy sklep ma szanse na powodzenie – ale z drugiej strony bez ryzyka nie ma co...

Czytaj więcej →
Pomysł na biznes czy powtórka z biznesu? Pierwsze kroki z własną firmą
Pomysł na biznes czy powtórka z biznesu? Pierwsze kroki z własną firmą
09-12-2018

Podejmując decyzję o prowadzeniu własnej firmy zazwyczaj mamy pomysł na to, czym będziemy się zajmować. Nasz pomysł na firmę wynika z pasji lub wiedzy, którą możemy wykorzystać w celach biznesowych. Zdarza się jednak i tak, że myślimy o rozpoczęciu pracy na swoim, nie mając...

Czytaj więcej →
10 rzeczy, które pomogą w budowaniu zespołu
10 rzeczy, które pomogą w budowaniu zespołu
09-12-2018

Każdy kapitan statku wie, jak trudno jest samotnie wędrować po oceanach. Na morzu dobra, zgrana załoga bez trudu przeprowadzi statek przez mielizny i oprze się burzom. Podobnie jest w świecie biznesu. Za sukcesem lub porażką firmy stoją ludzie. Dobry menedżer to ten, który zna swój zespół,...

Czytaj więcej →
Jak skutecznie odpowiedzieć na niehandlowe niedziele?
Jak skutecznie odpowiedzieć na niehandlowe niedziele?
09-12-2018

Polska dołączyła do krajów europejskich, w których funkcjonuje częściowy lub ograniczony zakaz handlu w niedzielę. Od marca br. placówki handlowe mogą być otwarte tylko w pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca. Zgodnie z planami ustawodawcy, w ciągu najbliższych dwóch lat li...

Czytaj więcej →
Franczyza – gotowa recepta na dobry biznes
Franczyza – gotowa recepta na dobry biznes
09-12-2018

Przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum zgodnie twierdzą, że po przystąpieniu do sieci franczyzowej ich przychody wzrosły. Czy można uznać, że model biznesowy w formie franczyzy sprawdzi się w przypadku każdego handlowca? Na pewno można rozważyć ten sposób prowadze...

Czytaj więcej →
Jak komunikować ceny? Pricing i strategie cenowe - lekcja obowiązkowa
Jak komunikować ceny? Pricing i strategie cenowe - lekcja obowiązkowa
09-12-2018

Określenie ceny za produkt czy usługę to jeden z trudniejszych, a jednocześnie najbardziej znaczących elementów strategii marketingowej firmy i jej sukcesu na każdym rynku. Sposób w jaki wycenisz swoje produkty lub usługi (pricing) znacząco wpływa na ich pozycjonowanie i pos...

Czytaj więcej →
Jak zatrudnić obcokrajowca? 5 ważnych porad dla pracodawców
Jak zatrudnić obcokrajowca? 5 ważnych porad dla pracodawców
09-12-2018

Jeśli jesteś pracodawcą i myślisz o zatrudnianiu obcokrajowców – ten poradnik jest dla Ciebie. Jeśli odczuwasz braki kadrowe, również polecamy nasz poradnik. Może zatrudnianie pracowników z zagranicy rozwiąże Twoje problemy? Zapotrzebowanie na pracowników obcokrajowców w polskich firmach rośnie. W 2...

Czytaj więcej →
Polskie produkty regionalne zyskują na popularności
Polskie produkty regionalne zyskują na popularności
09-12-2018

W ostatnich latach na całym świecie wraz z rozwojem mediów społecznościowych i znaczenia tzw. influencerów, na popularności zyskuje zdrowy tryb życia, oparty na świadomym przygotowywaniu posiłków z jakościowych produktów, regularnym uprawianiu sportu i szacunku dla środowiska nat...

Czytaj więcej →
Niski ZUS - wielkie nadzieje dla nowych firm i mikroprzedsiębiorców
Niski ZUS - wielkie nadzieje dla nowych firm i mikroprzedsiębiorców
09-12-2018

Rząd szacuje, że 200 tysięcy małych firm zapłaci od początku 2019 roku niski ZUS uzależniony od przychodów. Wciąż będzie też obowiązywała ulga na start, zapisana w Konstytucji biznesu, która weszła w życie w kwietniu 2018 roku. Obie nowelizacje mają wspomagać rozwój jednoosobowych...

Czytaj więcej →
Konsumencka historia: 100 lat polskiej niepodległości – 100 lat historii polskiego handlu
Konsumencka historia: 100 lat polskiej niepodległości – 100 lat historii polskiego handlu
12-11-2018

Historia ostatnich 100 lat polskiego handlu pokazuje jak trudną i burzliwą drogę przeszedł nasz kraj, jak bardzo się zmieniał i jak wraz z nim zmieniali się jego mieszkańcy. To nie tylko kalendarium ogromnych przemian w konsumpcji ale też historia przedsiębiorczości, która była w&nbsp...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl